Koło robotyki


Prowadzący:

mgr Andrzej Stankiewicz

 

Wiek uczestników zajęć: 6+

 

Miejsce i plan zajęć:

Sala nr 16

  • -

 

Koło robotyki.  Podczas zajęć informatycznych uczestnicy uczą się korzystania z komputerów oraz programowania w edukacyjnych wizualnych językach programowania typu Scratch, Baltie. Udział w zajęciach „Robotyka” prowadzonych z użyciem zestawów LEGO Education Spike ma być dla ucznia pierwszym krokiem poczynionym na drodze od fascynacji techniką (mechatroniką) i informatyką (algorytmiką), poprzez rozwój pasji, aż do świadomego wyboru przyszłej pracy zawodowej. 

Podstawa Programowa wymaga, aby nauczanie zapewniało realizację celów kształcenia ogólnego: zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów, kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.

Wymienione umiejętności umożliwiają rozwijanie zdolności w myślenie naukowym, poznają nowoczesne technologie i uczą się w budowaniu modeli robotów, a następnie ich programować. Zdobywają także umiejętność pracy zespołowej przy konstruowaniu robotów.